lördag 1 november 2008

Happy Halloween!

Jag har ju utlovat lite bilder från vårt "kladdande". Vernissagen nedan är inspirerad av boken vi läste av den ryske konstnären Vasilij Kandinsky (1866 - 1944) - hur färger rör sig, vilka temperament de har, hur de kompletterar resp harmonierar med varandra och så vidare. Man kan ju lugnt konstatera att vi har tolkat det på helt olika sätt. Och att vi har en del riktigt duktiga konstnärer i klassen.







Fredag och måndag är hemstudiedagar - vi ska gå runt med våra stora skissblock och dels skissa av olika naturliga former - växtformer/siluetter mm, och dels människoskapade former, rumslighet osv. Det är bara att ge sig ut med kol och skissblock och hoppas på bra väder...


Direkt efter skolan på torsdagen har vi Halloweenfest. Jag tar massor med bilder på de fantasifulla maskeradutstyrslarna, men ni får ändå bara se en bild på mig. Hoppas ni inte blir alltför rädda....





Happy Halloween!







************************
Kommentar i förra bloggen:




Nä jag blev inte rädd för dej!!! Du är ju jättesnygg. Och ibland är det ju så man känner sej, som en elaking med horn. Vilka jättehärliga teckningar/målningar. Massor av färg. Och säkert med mycket tankar.
/Mia
*************************************************
Tack - funderar på att ha den där peruken på mig lite oftare! =)
Ja, när folk skulle berätta om sina bilder visade det sig att det fanns en del väldigt djupa tankar bakom. Det är rena terapin att måla!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-10-31 klockan 14:14
knatten - 18:26 - 2008-10-31


Många fina teckningar och vad fin du är på kortet. Trevlig helg
susanne
********************************
Tack! Det är nog mitt undermedvetna som tittar fram! =) Ha en trevlig helg själv
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-10-31 klockan 14:18
Manitou - 19:07 - 2008-10-31


Jäklar vilken snygg utstyrsel du hade på dig......!!! Kul med färger...blir lite intresserad av att köpa nån bok som har med färger o trädgård att göra.....för ibland gör sig inte blommorna så mycket....och det kan man ju ändra på:)
//Helén
************************************************
Det kan bli stor skillnad på blomfärger beroende på vilka grannar de har - så det är bra att veta lite om färgkomposition när man gör sina rabatter! Jag blev rätt förtjust i den där peruken - ska kanske ha den för jämnan =)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-10-31 klockan 14:51
lamas - 19:46 - 2008-10-31


Så kreativa ni varit med färgkladdet!! Det måste ha varit inspirerande eller hur? Tack för vernissagen! Hi, hi,...nej, rött är bara sött ;) Ha en trevlig helg!
/Bea
*****************************************
Ja, väldigt inspirerande, och efter ett par dagars "kladdande" hade ju hämningarna släppt lite också... =). Visst är rött en underbar färg!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-01 klockan 04:23
Lavendel - 21:25 - 2008-10-31


Roligt med färg och form :)Både att måla själv och att sätta färger i betydelse med varandra i rabatten. Läste om färger på min lilla trädgårdskurs ;) men inte har jag direkt haft tanken när jag planterar hemma hos mig :) Jag gillar hornen - det är den lilla djävulen som tittar fram - den som vi alla har i oss... :) Trevlig helg
8`)


**********************************
Ja, visst är det så =). Trevlig helg du också!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-01 klockan 04:24
lotza - 07:21 - 2008-11-01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)