lördag 29 november 2008

Oj vad glad jag är - jag har fått pris!

Jag har fått en utmärkelse, en blogg-award! Så himla kul! Det är Christer som har gett mig den, och han motiverar så här:
HelenJ. För att jag får följa med henne i hennes studier på väg mot att bli trädgårdsmästare.
Tack Christer - det är kul att någon vill läsa det jag skriver, och genom era kommentarer lär jag mig ännu mer!





De som får utmärkelsen kan kopiera reglerna och Awarden.
1. Din uppgift blir nu att själv nominera 5 andra bloggar som du själv uppskattar.
2. De som mottagit awarden, och vill skicka vidare, skall lägga upp en bild på den.
3. Länka till bloggen du fick den ifrån.
4. Ge den vidare till fem andra bloggare & länka till deras sidor.
5. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så att de vet att de fått awarden.


Nu måste jag skicka denna vidare, och det är inte så lätt. Den blogg jag garanterat läser varje dag är ju Christers eftersom den bjuder på många glada skratt men också är intressant och lärorik, men honom kan jag ju inte skicka tillbaka till....

Det finns många som är värda en nominering, så det är jättesvårt att välja. Dessutom finns risken att jag ger utmärkelsen till någon som redan har fått den.
Men de här bloggarna är kul och intressanta på olika sätt:

Lavendel: För att du alltid hittar ljusglimtarna i livet och presenterar dem på ett vackert sätt.

IreneL: För att det faktiskt var du som fick mig att börja blogga! Och för att jag är imponerad av din blomsterprakt, framför allt på altanen.

Mariaberg: För de underbara fotona som ofta visar på detaljer man inte ser i vanliga fall....

lamas: För att du alltid har en massa kul tips och idéer i bloggen. Och för din energi! Hade jag haft hälften hade jag varit glad.....

Lotza: Här är också underbara foton och även fototips. Dessutom en väldigt vacker blogg!

Den här veckan har vi bara varit i skolan två dagar, i tisdags och så då i torsdags när vi bara hade tenta på schemat. Jag tror att det gick så bra att jag blir godkänd, men jag har definitivt inte alla rätt. En del frågor kan man, men kommer inte på svaret förrän i bilen hem, eller nästa dag... Tentan var uppdelad i fyra delar - växtkännedom och botanik, ståndortslära och succession, marklära och växtskydd. Det är bra, för om man kör i en del klarar man kanske de andra och slipper tenta om så mycket.

Nu ligger fokus på skyltsöndagen imorgon där vi ska stå och kränga fågelholkar på julmarknaden. Hoppas verkligen det blir bättre väder än idag - just nu öser regnet ner. Dessutom tillbringar jag mycket tid i soffan med att läsa biblioteksböckerna. Särskilt
Klosterträdgårdar av Lena Israelsson är mycket intressant! Och så skönt att ligga inne vid brasan och ha det varmt och skönt medan man hör hur regnet vräker ner utanför....

Ha en skön första advent alla!



De här två bilderna är inte från Norrviken, utan hemifrån Örkelljunga förra helgen.


Hjälmsjön - vintrigt







************************
Kommentar i förra bloggen:




Tack för utmärkelsen och dina ord värmer oerhört i blygsam rodnad! Nu har jag redan fått en av Kirsti och tror att jag avstår denna gång, att föra den vidare! Men är glad över över att du kom att just tänka på mig!! Jag kan nästan dra mig till minnes hur det var, när man just precis lämnat in en tenta och kommer på saker som man borde ha skrivit ner. Kommer inte ihåg om jag berättat, att även jag har vuxenstuderat och det var de mest givande åren i mitt liv, när man som "mogen" individ tar till sig all ny kunskap och du verkar vara precis likadan som suger in allt nytt. Själv är jag i vården idag så långt från trädgård och blommor man kan komma, men visst människor är blommor på sitt sätt som skall vårdas :) Så, trädgården är för mig en motvikt till mitt vardagliga. Ha en fortsatt skön helg med goda böcker!
/ Bea
**********************************************************
Det är verkligen en underbar möjlighet att kunna plugga vidare och byta inriktning på livet som vuxen. Inte förrän nu har ju vetat vad jag vill bli när jag blir stor! Man är motiverad på ett helt annat sätt än när man var tvungen att gå på gymnasiet. Eller motiverad - jag är rena svampen faktiskt... Går ofta direkt hem från lektionerna och googlar vidare för att få veta mera om det vi har pratat om under dagen :-)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 12:49
Lavendel - 14:24 - 2008-11-29


Åhhhh Tack för utmärkelsen!Vad gullig du är! Jag tycker det är jätteroligt att läsa din blogg och få följa med i din utbildning till ett drömyrke! Ha en bra 1-a advent.
Kram från Irene
******************************************************
Det är kul att folk vill läsa om det! Jag är så entusiastisk att jag måste skriva av mig lite för att inte spricka =) Hoppas din dag blir bra också.
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 12:49
IreneL - 15:26 - 2008-11-29


tackar o bockar...o är glad!
Kram Helén
************************************************
Du är helt klart värd det!
Kram Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 12:49
lamas - 18:09 - 2008-11-29


Jippi jag har uppnåttdet jag ville - DU (ni) tycker om mina bilder och så pass mycket så att jag får en utmärkelse TACK! Önskar dig lycka med din utbildning, det är så roligt att följa med och jag känner igen mig från när jag läste i fjor. Önskar dig en lugn och fin advent - hoppas fågelholkarna blir sålda allihop.
MB
***********************************************************
Men dina bilder är verkligen läckra och underfundiga, jag kan bli sittande länge och titta på dem ibland... Jag hoppas holkarna blir sålda jättefort - det kommer att vara kallt och ruggigt att stå där i gråvädret!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 12:51
Mariaberg - 18:35 - 2008-11-29


Vänliga och värmande ordoch dessutom en award är en omtänksam gest - tackar dig så mycket =) Ger dig den tillbaks omedelbart =) för hos dig är det så trevlig läsning, roligt att följa dina studier och alltid lär jag mig något nytt hos dig. Trevlig med trädgårdshistoria och jag har viskat i tomtens öra att jag önskar mig boken Klosterträdgårdar i julklapp =) Jag tror det blir strålande resultat på tentan - känner att du har "koll på läget" =) Kram och tack, =)
**********************************************************
Tack själv Lotta! Jag kan absolut rekommendera Klosterträdgårdar: massor med fina bilder, intressant läsning - perfekt! ;) Hoppas allt är bra med dig - tänker på dig nu när du bloggpausar lite. Ha en skön första advent.
Kram Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 17:15
lotza - 20:34 - 2008-11-29


Det är alltid jobbigt när man kommer på svaren i efterhand, vad är det för mening med det? Hade varit bättre att vandra omkring i ovetskap ibland :-) :-)
Christer.
***********************************************************
Precis - men så samåker vi ju och diskuterar tentan hela vägen hem. Och man upptäcker att de andra resonerat helt annorlunda på en del frågor o). Naturligtvis tror man då att de har rätt och jag har fel :-)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-29 klockan 17:16
Christer - 20:45 - 2008-11-29


Grattis! Vilka fina bilder du tagit på Hjälmsjön (tror jag du skrev att den hette) Och så kul ni ser ut att ha på skolan! Vilket drömyrke.
***********************************************************
Ja, första naturbilden på min blogg som inte är från Norrviken - men det är fint där jag bor också.... Vi har jättekul hela tiden! (En aning mindre på tentorna bara) =)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-11-30 klockan 13:02
lamusardiere - 17:00 - 2008-11-30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)