tisdag 30 juni 2009

Rabatt nr 9 - Skir morgonstund

Klicka på bilderna så blir de större!









Kreatör: Camilla Wihlander


Så här säger Camilla om sin rabatt:
”Det är tidig morgon. Det är tyst. Sitter ensam på trappan till mitt lilla sommarkrypin i Bohuslän med nybryggt kaffe i den skira morgonstunden. Blickar ut över den gryende dagen — över de rågblonda fälten, det stålgrå havet, bergen i bakgrunden och den krispiga himlen som sakta vaknar i solens värmade ljus”.


Växterna som är planerade att finnas här är:

Daggkåpa - Alchemilla mollis
Randgräs - Phalaris arundinacea ’Picta’
Rabatteternell - Helichrysum petiolare ’Limelight’
Blomstertobak - Nicotiana alata ’Lime Green’
Rosenskära - Cosmos bipinnatus ’Purity’
Paradisblomster - Cleome hassleriana ’Sparkler White’
Strandkrassing - Lobularia maritima ’Carpet of Snow’
Lejongap - Antirrhinum majus
Jungfrun i det gröna - Nigella damascena ’Miss Jekyll’
Blomman för dagen - Ipomoea tricolor ’Flying saucers’ och 'Heavenly Blue'
Riddarsporre - Delphinium elatum ’Summer skies’
Blåsalvia - Salvia patens ’Blue Angel’
Daggsalvia - Salvia farinacea ’Fairy Queen’
Axveronica - Veronica spicata
Ekorrkorn - Hordeum jubatum
Agastache - Agastache ’Firebird’

Vill du rösta på den här rabatten skriver du en kommentar här nedan.

6 kommentarer:

  1. Jag förstår och känner precis vad du vill förmedla med din rabatt, den gick rätt in i hjärtat hos mig. Det är stillheten, det lite ostyriga, inte perfekta, men intresseväckande, varma, mjuka, nyväckta och därmed inte helt utvecklade som genomsyrar denna rabatt. Jag gillar den verkligen och blir så inspirerad.
    Lycka till och hoppas fler än jag röstar på den.

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig rabatt!

    SvaraRadera
  3. Denna rabatten röstar jag på den påminner mig om sommarmornar, rabatten utanför köksfönstret framför ett rött torp på landet.

    SvaraRadera
  4. En härlig rabatt med många intrssanta detaljer, men som ändå ger ett helhetsintryck av balans och ro.

    SvaraRadera
  5. En mycket vacker rabatt som jag ger min röst på.

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt, underbart härlig....!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)