tisdag 30 juni 2009

Rabatt nr 10 - ... på en skala...

Klicka på bilderna så blir de större!







Kreatör: Anna-Stina Mühlhäuser


Så här säger Anna-Stina om sin rabatt:
Mörka och ljusa fält i en rytm - en klaviatur. En skala i A-dur, A som i Abelin.
En kortform av den finurliga bänk som länge funnits i parken.
Och vatten, helst ska det höras..
Prasslande majs vid sidan, och bakvägg i flätad hassel med klättrande Japansk humle som jag hoppas kommer att krypa in över stenen under sommarens lopp.
Varför inte ett parti tic-tac-toe? (Det är tre kors i A-dur, kombinerat med Abelins äpplen!)

Hur kul har vi ”på en skala..”? – Mycket!
Hur bra blir det ” ” ” .. ? – Vem vet?
Kan man tävla i trädgård? – Tja, ungefär som att tävla i musik..



Växterna som är planerade att finnas här är:

Silvernjurvinda - Dichondra argentea ’Silver Falls’
Palettblad - Solenostemon scutellarioides ’Palisandra’
Japansk humle - Humulus japonicus
Majs - Zea mays


Vill du rösta på den här rabatten skriver du en kommentar här nedan.



2 kommentarer:

  1. Det är en liten chansning att gissa på denna rabatt eftersom jag inte har en aning om hur det blivit, men jag gillar upplägget med odlingslådan i form av ett pianoklaviatur. Den gamla stolen och vattenkaret är jag också förstjust i, så denna rabatt får min röst.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Helt klart vinnaren!! Tossa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)