söndag 10 maj 2009

Tidningsreportage

Det har ju varit lite trista skriverier om Norrviken den senaste tiden, och vi i klassen reagerade på det och bad några tidningar skriva lite positivt istället. Och de nappade!

Så här finns då en artikel i
hd.se om oss

Och här finns en i
lokaltidningen.se

Och faktiskt skrevs det en om mig också! Den hittar ni
här!



Nu ska jag ut i solen igen - det kommer fler och längre inlägg snart.
************************
Kommentar i förra bloggen:
Tänk att det......ska skrivas negativt om allt. Kan det inte finnas positiva "nyheter"!? Fast jag kanske inte ska säga nått, jag tror att jag i mina kommentarer har berättat att jag var mycket besviken efter vårt besök på Norrviken förra sommaren. Men vad jag förstår handlar dom här tidningsskriverierna inte om några detaljer, utan om det hela mer i stort samt om utbildningarna som försigår där eller.........? Det är konstigt egentligen att nu när trädgårdsintresset är så offantligt stort så satsar inte staten några pengar på trädgårdar och parker, utan dom flesta sköts kommunalt eller ideellt. Det är väl lika mycket kultur med växter som med opera eller teater t.ex.!?
/Susie
**************************************************************
Nja, de negativa skriverierna har väl mest handlat om Norrvikens Trädgårdar i sig: exploateringar och överklaganden till länsrätten, ev nedläggningar och konkurshot mm mm. Om utbildningen har det knappast sagts något negativt mer än att Apelrydsskolan fått kalla fötter och dragit sig ur, så från och med hösten ska vi istället tillhöra Akademi Båstad. Vad gäller Norrviken behövs det stora summor för de mest akuta instatserna, eftersom Tage Andersen under de åren han var där mest pyntade utanverket men inte skötte något av det löppande underhållet. Tvärtom har flera byggnader skadats av han haft grisar i dem osv...Vad som händer framöver vet jag inte, men vi som går utbildningen gör i alla fall vad vi kan med de små medel vi har att tillgå för att parken ska vara trevlig och värd att besöka i sommar.
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2009-05-11 klockan 17:09
Stjarnarve - 15:04 - 2009-05-11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)