måndag 22 december 2008

Nystart!

Nu när bloggen kommit igång igen efter kraschen har jag gjort något jag tänkt på länge - designat om den! Det har ju inte funnits tid till det innan, med allt pluggande....

Tyck gärna till - är den lättläst? Saknas något? Borde något tas bort? Funkar den i alla webläsare?

Själv är jag väl sådär nöjd, nästa steg är nog att börja fixa till bilderna lite också.





Längre inlägg om Alnarp kommer nog imorgon, men tills dess bjuder jag på en blommande vinterjasmin, Jasminum nudiflorum




************************

Kommentar i förra bloggen:


Bilderna gör sig bra mot svart....Har än så länge bara kollat via IE, om jag inte måste jobba imorgon kollar jag hur den funkar via Safari.... O alla de andra grejerna.... Önskar jag kunde så mycket om detta så jag kunde göra nåt åt min.... Ha dé
NinaVästerplana ********************************************************************
Den förra bloggen var alldeles för rörig tyckte jag - kul om ni också gillar den här.
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:53
ninah - 02:32 - 2008-12-22 *


Tycker det blev väldigt bra! Texten är lätt att läsa och bilden syns väldigt bra den också.
Christer. ***********************************************************************
Man tackar! =)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:53
Christer - 08:55 - 2008-12-22


Ser bra ut,snyggt med svart bakgrund och stilrent =) Inga problem att läsa den med IE =) Vinterjasmin - så fin den är - kanske hade varit något? Ha en bra dag =) *******************************************************************
Den gula blomman gör sig särskilt bra mot det svarta =). Den är jättefin, det är ju en klätterväxt som blommar nu och ett par månader framåt. Rekommenderas!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:55
lotza - 10:17 - 2008-12-22



Svart bakgrund gör alltid att bilderna ser snygga ut. Texten lättläst, nej, det finns inget att klaga på här inte. Ha en bra dag
/ gittan **********************************************************************
Tack så mycket! Ha en bra dag du med
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:55
Anonym - 12:34 - 2008-12-22






Gillar svart bakgrund men ibland måste man ju göra om med lite ljusare-texten e bra-så kör på bara
Maria i Sennan **********************************************************************
Det värsta med svart bakgrund är att den vita texten kan bli svårläst, men det verkar som om den här storleken är ok. Jag kör på =)
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:56
Catfan - 14:42 - 2008-12-22


Bilder gör sig bra i svart som några sagt innan. Kanske man kan ha en bild längst upp och kanske en annan färg till höger. Sitter du på Mac? Använd då programmet som heter Downsize Tänker på dig och framför julfrid -önskar dig ett blommigt 2009.
MB
*******************************************************************
Nej, här är det PC som gäller (än så länge.....) Jag har inte pimpat klart riktigt än, det kommer nog några bilder ute i kanterna så småningom. Provar mig fram lite.... Hoppas du får en riktigt lugn och skön julledighet, och ett härligt 2009 du med!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 16:58
Mariaberg - 16:50 - 2008-12-22


Snyggt! Bloggen ser jättefin ut. Passar på att önska en God Jul och ett Gott Nytt År. ***********************************************************************
Tack så mycket! Och jag får önska detsamma - God Jul och Gott Nytt År!
/Helen
Ändrad av
HelenJ den 2008-12-22 klockan 17:27
Slottsträdgårdsmästaren - 17:03 - 2008-12-22




Så snyggt du gjort det! Mörk bakgrund gör att fotona framträder fint. Önskar dig en riktigt God Jul!
/ Bea
Lavendel - 20:06 - 2008-12-22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)