torsdag 19 augusti 2010

Länge sen sist...

Det har inte blivit så mycket bloggat i sommar. Nästan inget alls, faktiskt. Och det är verkligen inte underligt, med tanke på hur mycket jag har jobbat. Det känns nästan som om all vaken tid har gått åt till att jobba, antingen där jag är anställd, i min egen firma eller i min trädgård (fast även den har fått stå rejält tillbaka i år). Men nu när hösten närmar sig sjunker tempot, så nu ska jag försöka komma ikapp lite. Dessutom har jag just nu två praktikanter som hjälper mig - två tjejer som går samma utbildning som jag och tar examen till våren. Tänk, det är ju inte länge sedan jag var i deras kläder....

Igår var jag tillbaka vid min allra första rabatt som jag ritade som trädgårdsmästare. Vi planterade den i mitten på juni, och nu, två månader senare, ser den ut så här. Torkan har gått illa åt den, och även bevattningsanläggningen till viss del, eftersom vissa delar har blivit väldigt blöta medan andra inte vattnats alls. Ändå kan man redan nu tänka sig vilken färgprakt det kommer att bli när den etablerat sig om något år. 

Tja, 170 rosor, 700 lavendel och nästan 2000 nävor - nog måste det bli färgprakt! Vi passade på att rensa lite ogräs, bytte ut några plantor som inte klarat sig i sommar och klippte lite långa grenar på rosorna när vi ändå var där. Nu ska den bara växa till sig också - jag lovar att fota den nästa sommar igen!



Nu börjar vi förbereda vår monter på Trädgårdsmässan i Ängelholm den 5 september. Jag hoppas att vi ses där!

4 kommentarer:

  1. bra jobbat, den blir riktigt grann nästa sommar
    och bra att du tagit upp bloggen igen
    c-a

    SvaraRadera
  2. Roligt att "höra av" dig igen :-) Ser tjusigt ut med rabatten!

    Ha det gott,
    Annika

    SvaraRadera
  3. Har savnet deg, gleder meg til å se bilder fra dette og flere av dine prosjekter.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Kul att du lämnar ett spår efter dig! =)